preskoči na sadržaj
Vijesti

Dan planeta Zemlje 2021.

Dan planeta Zemlje se obilježava 22. travnja kako bi se jačala svijest ljudi prema prirodnom okolišu. Na taj dan se raznim aktivnostima nastoji skrenuti pozornost na opasnost koja prijeti životu na Zemlji. I naša je škola taj dan disala i razmišljala EKO!


Učenici 1. razreda osvijestili su problem zagađenja okoliša i potrebu očuvanja prirode gledajući emisiju „Mama Zemlja“ i videozapise o Zemlji i onečišćenjima. Izradili su lutkice i scenu, izveli igrokaz „Začuđeni mjesec“, rješavali interaktivni eko-kviz te crtali i pisali čestitku Zemlji.

Učenici 2. razreda su uredili pano i napravili stablo s eko porukama. Iz hrvatskog jezika su obradili lektiru '“Pismo iz Zelengrada“, a iz likovne kulture radili plakate na temu Dana planeta Zemlje. Na satu vjeronauka su razgovarali o ljudskim grijesima i njihovim posljedicama za stvoreni svijet.

Učenici 3. razreda su na satu hrvatskog jezika odgledali lutkarski film „Bijeli jelen“, a iz prirode i društva pričali o zaštićenim životinjama koje se spominju u lektiri Bijeli jelen, Vladimira Nazora. Čak su pronašli da je jedan viđen u Gorskom kotaru u Fužinama. Iz vjeronauka su razgovarali o stvaranju svijeta i suodgovornosti čovjeka za stvoreni svijet.

Učenici 4. razreda su između više aktivnosti izradili grafički prikaz količine vode na Zemlji. Posebno su istakli kolika količina se odnosi na slanu i slatku vodu te količinu vode u ledu ili snijegu. Temu su povezali s nastavnim sadržajem matematike crtajući kvadrate i vršeći procjenu. Na satu vjeronauka su iz Knjige Postanka interpretirali biblijske tekstove.

U sklopu nastave engleskog jezika učenici 3. i 4. razreda su oblikovali i ukrasili kartonske kutije namijenjene za odlaganje papira, a koje će biti postavljene u učionice u kojima nedostaju.

I u višim razredima nastava je bila tematska i posvećena očuvanju naše Zemlje. U suradnji s Crvenim križem Makarska za učenike viših razreda smo organizirali 4 virtualna predavanja preko Zooma: 5. razred - Razred za obitelj, 6. razred - Zaštita morskog okoliša, 7. razred - Mikrobiologija i 8. razred - Bioremedijacija. Svaka od tema je bila prilagođena različitom uzrastu kako bi naši učenici stekli znanje o zaštiti okoliša te postali svjesni zbivanja u svijetu kao što su klimatske promjene, globalno onečišćenje, uništavanje ekosustava te ugrožavanje biljnog i životinjskog svijeta. 

Također na satu hrvatskoga jezika učenici 5. razreda su pisali haiku. Motive za svoje stihove su pronašli u svojem zavičaju, inspiracija su im bili more, ljeto, školjke, cvijeće.... Njihove radove pogledajte na sljedećoj poveznici:

https://view.genial.ly/607fca950cd6d30d0ea7424a/video-presentation-haiku-ucenika-5-r-za-dan-planeta-zemlje

Učenici 6. i 7. razreda su u sklopu nastave matematike rješavali zadatke vezane uz izračun uštede i ekološke dobrobiti kod proizvodnje i potrošnje recikliranog papira u odnosu na proizvodnju novog papira. Uz to su pogledali dva kratka videozapisa ekološke tematike. Učenici 7. razreda su na satu fizike imali kratka izlaganja o pretvorbi energije koja se odvija na našoj planeti, a rasprava je bila usmjerena na to kako sve to utječe na naš planet. Učenici 7. i  8. razreda su tijekom sata biologije gledali video o onečišćenju voda plastikom, te o štetnom utjecaju plastike na živi svijet. Rješavali su kviz vezan za navedene filmove i digitalnu igru razvrstavanje otpada. Učenici 7. razreda su također radili plakate na temu Onečišćenje vode, zraka i tla. Učenici 8. razreda su za vrijeme online video lekcije iz engleskog jezika pisali poluvođeni sastav na temu „My Home - Planet Earth“, dok su drugi sat gledali dokumentarni film o našem planetu.

Na samom kraju dana učenici 5. i 8. razreda su na nastavi Informatike riješili kratku anketu o zaštiti okoliša. Učenici smatraju da je zemlja dosta onečišćena te da smeće smeta okolišu. Također, u većoj mjeri, učenici smatraju da se dobro brinu o okolišu u njihovom mjestu stanovanja. 87% učenika smatra da je veoma bitno zbrinjavati reciklažni otpad iako bi rado htjeli doznati više o načinima zbrinjavanja otpada. Smatraju da je ljude najbolje educirati preko radija i televizije, ali u istoj mjeri im je važno educirati ljude i preko društvenih mreža te preko letaka, brošura i plakata.  Naši učenici ponekad razvrstavaju otpad, a razlog tome je što ih većina ne zna gdje se nalazi zeleni otok  ili je predaleko od njihova mjesta stanovanja. Što se tiče PET ambalaže, naši učenici ih odnose ili u trgovine ili ih koriste u domaćinstvu, staklenu ambalažu većinom koriste u svom domaćinstvu, a EE otpad bacaju u smeće predviđeno za to. Iz gore navedene ankete se može zaključiti da su naši učenici vrlo osviješteni prilikom rukovanja s otpadcima, ali uvijek mogu i žele naučiti novo i više kako bi doprinijeli zaštiti okoliša.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Ivana Ravlić   datum: 27. 4. 2021.

Tražilica

Meteo podaci OŠ Brela

Oglasna ploča

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji



Portal za škole

Korisni linkovi

CI SDŽ - Centri izvrsnosti SDŽ

Dabar - Međunarodno natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja

 

Suradnici u učenju

e-Knjižnica

Stellarium


KvizBox - kviz znanja i opće kulture

Prevencija i zaštita od računalnih ugroza



Anketa
Kojih sadržaja biste željeli više na stranicama naše škole?







Surađujmo...

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Forum

Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju